Tags

, , , , , , ,

Colectia: Literatură universalăFata de hartie
Editura: ALL
Numar de pagini: 336

Sinopsis:
Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat in pana de inspiratie. Billie este o tanara frumoasa si rebela, cu un simt al umorului neobisnuit. Dar mai e un amanunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. Intr-o noapte, cand el se afla pe buza prapastiei, ea prinde viata. Si ii aduce o veste tulburatoare: daca el nu mai scrie, ea va muri. Astfel incepe o calatorie halucinanta, in care Tom trebuie sa-si recapete inspiratia, ca sa poata salva viata femeii de care tocmai se indragosteste. Exploziva si plina de umor, cu accente de comedie romantica si thriller, Fata de hartie sfideaza orice scenariu previzibil.

Tom si Billie vin din lumi diferite, dar care se hranesc una din alta. Cine va invinge in acest joc dur al seductiei: realitatea sau fictiunea?

“Un roman ca un spectacol de magie. O pendulare delicata ca zborul unei pasari intre real si imaginar. Cand ne asteptam mai putin, scriitorul ne striga din oglinda, ca sa ne aminteasca un lucru esential: viata este un roman.”  Le Parisien

“Cel mai bun roman al lui Guillaume Musso de pana acum. O intriga perfecta si un final uluitor!” Le Figaro Littéraire

“Dintre toate personajele pe care le-am creat, Billie este preferata mea. Ii simt atat de tare lipsa, dupa ce am terminat de scris romanul, incat s-ar putea spune ca sunt indragostit!”    Guillaume Musso

Părerea mea:
Dacă ai fi un scriitor și te-ai trezi la jumatatea unei nopți ploioase cu un personaj feminin din romanele tale, stând goală pușca în mijlocul salonului, ce ai face? Ei bine in situația asta este pus Tom Boyd. Incepand cu Billie, personajul căzut din mijlocul unei fraze, la dragostea adevarată pe care Tom o nutrește fața de această fată de hartie, până la loialitatea deplină a celor mai buni prieteni…

Protagonistul cărții, Tom Boyd, este un scriitor renumit, care își continuă traiul într-o locuinta de vis, avându-i ca vecini pe unii din starurile Hollywood-ului. După ce a făcut furori în lume cu „Trilogia îngerilor”, acum este într-o mare depresie. Părasit de mult iubita lui „perfecta” (așa cum vreau eu sa-i spun) Aurore, el își găsește liniștea în droguri, alcool și somnifere, până când cei mai buni prieteni ai lui, Milo si Carole, se hotărăsc să îl scoată din depresie, nu înainte de a-i intra in viață o persoana cu totul anormală, Billie

Billie, o fire curioasă, vorbăreată, energică și mereu pregătită de a sări în ajutor. Ea a sosit la momentul potrivit în viața lui Tom pentru a-l convinge să iasă din universul lui, și astfel să îl salveze.

Ceea ce contează nu sunt loviturile pe care le dai, ci acelea pe care le primești si la care reziști pentru a merge mai departe.

Ce pot sacrifica prietenii între ei? Poate mai mult decat propria viața… Cât de mult te poți potrivi cu o persoană care nu îți seamănă deloc? Poate mai mult decat îți închipui… Un barbat și o femeie, amândoi îndragostiți de alte persoane, cât de mult se pot iubi? Cât două vieți… Ce final are această poveste? Una care-ți va cutremura inima…Iți poate schimba un străin viața? Dacă citești, vei afla cât de adânc este romanul și ce secrete ascunde trecutul…însă nu îți face speranțe că vei ghici ce urmează să se întample după fiecare pagină ce o citești.

În concluzie, este o carte draguță și m-a surprins de mai multe ori. Mi-au plăcut foarte mult citatele de la începutul fiecărui capitol. Seamănă cu povestea filmului „Ruby Sparks”, care mi-a placut mult! Recomand tuturor atât filmul ”Ruby Sparks” cât și cartea ”Fata de hârtie” cu drag…

“Se întâmpla ca o femeie să întâlnească o epavă şi să decidă să facă din ea un bărbat sănătos. Uneori, reuşeşte. Se întâmplă ca o femeie să întâlnească un bărbat sănătos şi să decidă să facă din el o epavă. Chestia asta îi reuşeşte întotdeauna.” ― Cesare Pavese

“Le poti darui multe lucruri celor pe care ii iubesti. Cuvinte, liniste, placere. Tu mi-ai dat cel mai pretios lucru dintre toate: lipsa. Imi era imposibil sa ma lipsesc de tine, chiar si cand te vedeam, imi lipseai.” – Christian Bobin

PUNCTAJ: 4/5

Trailerul cărții Fata de hârtie:

Trailerul filmului Ruby Sparks: